Phuket - Big Buddha

29 juli 2013 - Phuket, Thailand

Vandaag zijn we weer op de scooters gestapt (een nieuw snelheidsrecord, 90 km/h :-P) om de zuidkant van het eiland te verkennen. Via Patong, Karon en Kata Beach (hier nog even gestopt bij Starbucks voor een lekker kopje koffie met gebak) naar de Big Buddha gereden. Dat is een 52 meter hoog beeld, helemaal bekleed met marmer en parelmoer. Hij staat op een hoge berg, van waaruit je prachtig uitzicht hebt over Phuket, de Chalong Bay en de eilandjes in de buurt.

De volgende stop was de Wat Chalong, een tempelcomplex met allemaal prachtige gebedshuisjes/tempels en een pagode. De pagode kon je beklimmen en van daaruit had je ook weer een prachtig uitzicht. Er stond ook een soort schoorsteen, waarin je vuurwerk af mocht steken. Een oorverdovend lawaai, maar het schijnt je geluk te brengen!

's Avonds hebben we op een fantastische locatie gegeten, namelijk direct aan het strand onder de palmbomen! We hebben weer heerlijk genoten.

Dikke kus,

Nicolle

1. (o)ma:
    30 juli 2013
    90 km/:p eng snel op een brommer, lijkt mij.
    veel vuurwerk afgestoken? lijkt mij leuk, zeker als het nog geluk geeft ook.
    het is hier vandaag: zuidwesten wind, windkracht 4, temperatuiur 20 graden, dus even bijkomen van de hittegolf.
    dus hier geen eten aan het strand, maar lekker in de tuin -:(
    nog veel plezier.
    dikke kus,
    (o)pa en (o)ma
  2. Opa Jan en oma Gery:
    30 juli 2013
    Geweldig, maar jullie hebben dat vuurwerk niet nodig, want je hebt al alle geluk van de wereld met zo'n prachtige reis.
    Heb je ook nog foto's van de Boeddha want die lijkt me erg mooi.
    Zoals (o)ma al schreef , hier kunnen we ook buiten eten, als we willen zelfs aan het nieuwe " stadstrand van Harderwijk> Maar dat haalt het niet bij waar jullie eten
    Nog veel plezier en een dikke knuffel voor allemaal
    opa Jan en oma Gery