Chiang Mai - Olifantentocht

18 juli 2013 - Mae Taeng District, Thailand

Halllo allemaal. Vandaag hadden we een olifanten tocht gedaan. Eerst leerden we hoe we ze moesten wassen. Daarna gingen we ze voeren. Toen wat woorden leren die je moest zeggen en toen moesten we dat op de olifant doen. Er stonden er drie en ik ging als laatste. Daarna leerden we weer wat woorden. Toen moest je er weer op, met een soort stok met een ijzeren punt erop, en alles oefenen zoals: met de linker hand de stok vast houden, en dan in zijn oor prikken en de andere hand op zijn hoofd en met je rechter voet acher het rechter oor trappen en zeggen 'saai!' En dan ging je naar links. En omgekeert het zelfde alleen dan zeg je 'kwaw!' En je ging naar rechts.
Je leerde ook hoe je moest stoppen door de punt van de stok midden op zijn voorhoofd te prikken en dan zeg je 'yood'! Ook leerden we vooruit (stok dwars op zijn hoofd leggen en 'bhai' zeggen) en achteruit (krabben met de stok op zijn voorhoofd en zeggen 'toy').

En toen gingen we een tocht maken waarbij we dat echt moesten doen. Ik stuurde de olifant waar papa en ik op zaten en Bram stuurde de olifant van mama en Bram. We liepen door een veld en toen door de rivier en in een meertje gingen we ze wassen. Dat was heel leuk! Daarna nog een stukje rijden en toen gingen we eten.

Groeten, Luuk

's Avonds hebben we in een fantastische tent aan de rivier gegeten. Je moet je voorstellen: een bruine kroeg, compleet met bar, een Yoko Ono uitziend type op de gitaar die Beatles nummers speelt en dan heerlijk Thais eten. Heel bijzonder!!
Ps de jongens hebben een bord pasta gegeten, alles kan :-) het is tenslotte vakantie.
Groetjes, Nicolle

1. Gery:
    19 juli 2013
    Hallo lieve mensen,
    Wat een geweldige avonturen beleven jullie , ook de kleding van Martijn en Nicolle zagen er heel bijzonder uit.
    Elke morgen is het weer spannend wat jullie meemaken ,ook heel erg knap dat jullie op de olifant durfde te rijden , het lijkt me namelijk erg hoog .
    Hier is het ook mooi zomers weer ,
    Veel liefs Gery en opa
  2. (o)ma:
    19 juli 2013
    wat moesten jullie veel woorden leren en onthouden!! en dan geweldig om zo'n tocht te maken.
    iets heel anders dan op een paard te zitten en véééél hoger, je zou er hoogtevrees van krijgen -:)
    liefs, opa en oma
  3. Marieke Graveland:
    21 juli 2013
    Hallo familie! Wat doen jullie toch leuke dingen, am lau em roos zijn erg jaloers op Luuk en Bram! Bram ik heb gelezen dat jij loempia's hebt gemaakt ik hou erg van loempia's dus als jij mij een keer wilt leren hoe je het maakt kan ik het voortaan ook zelf maken!! Hele fijne vakantie! En we vinden het erg leuk om al jullie verhalen te lezen! Xxx Rosan en derest van het gezinnetje