Chiang Mai - Queen Sirikit botanic garden

20 juli 2013 - Mae Rim District, Thailand

De reis ging vandaag naar de botanische tuinen in Mae Rim. Diep in de jungle van de Doi Suthep-Pui National Park ligt dit complex van meer dan 1.000 hectare. In de tuinen zijn prachtig onderhouden kassen met bijzondere planten aanwezig, zoals vele soorten lotus-bloemen, orchideën, vlees-etende planten en heel veel andere soorten. In het park staan ook vele bijzondere bomen.

De taxi bracht ons eerst naar boven, de berg op. Dat scheelde een flinke klim, en aangezien het hier net een sauna is, was dat erg fijn (alhoewel het boven op de berg toch een paar graden minder heet is, best lekker eigenlijk). Na het bezoek aan de kassen heeft de taxi ons halverwege de berg afgezet, voor een wandeling dwars door de jungle. Wij nog op zoek naar geasfalteerde paden, maar helaas... Gelijk zagen we hier een grote groene slang! De jongens waren diep onder de indruk (en Nicolle en ik ook). Wat een bijzonder beest. Op een gegeven moment klom de slang de boom in en zonder handen of voeten, dat is toch wel knap! Tijdens onze wandeling kwamen we langs enkele watervallen. Aan het eind daarvan eindigde ons jungle-avontuur.

's Middags nog lekker bij het hotel gezwommen en gerelaxed. Vanavond zijn we voor het laatst in Chiang Mai gaan eten en nog een wandeling over de Night Bazar gemaakt. Hier kochten de jongens nog een klein aandenken (2 handgemaakte poppen). Morgenochtend inpakken en dan vliegen we naar Phuket.

Groeten, Martijn

1. Gery:
    21 juli 2013
    Hay lieverds,
    Vanuit een warme zonnige zondagochtend lezen wij weer met plezier jullie verhalen.
    Ook de foto,s zijn spectaculair het lijkt wel of jullie al maanden onderweg zijn.
    Veel plezier verder en een dikke kus van ons ..Jan en Gery